top of page

Allmänna villkor

Allmänt

För att genomföra ett köp på fideli.nu krävs det att du är över 18 år. Är du under 18 år krävs enligt Föräldrabalken målsmans medgivande. Genom beställning på fideli.nu godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta. Med benämningarna vi, våra, vårt och oss nedan avses Boutique Fideli.

Företagsinformation:

Boutique Fideli AB
Drottninggatan 42
602 24 Norrköping

011-23 77 77
info@fideli.nu

Org. nr.: 556443-5930

Betalning

Vid beställning av varor från Boutique Fideli har du som kund en betalningsförpliktelse.

  • Klarna Faktura / Delbetalning

Klarna faktura och Klarna delbetalning

Vi samarbetar med Klarna AB. Det innebär att din faktura och därmed din skuld överlåts till dem. Leverans kan endast ske till din folkbokföringsadress. På www.klarna.se kan du se alla dina fakturor, flytta fram förfallodagen och se din köphistorik.

Pris, bild och produktioninformation

Vid eventuella felaktigheter i lagerstatus eller pris förbehåller sig Boutique Fideli rätten att häva avtal om köp. Om varan utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig är Boutique Fideli inte skyldiga att tillhandahålla varan men kan föreslå en alternativ vara. All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.

Kampanj och realisation

Rabatt/kampanj -koder gäller inte i kombination av andra prisjusteringar, kampanjer eller rabatter om inget annat anges. Vi erbjuder alltid 14 dagars öppet köp, detta gäller även för varor som ingår i vår realisation.

Sekretess

Din datasäkerhet är en fråga om förtroende och din integritet är viktigt för oss. Vi tar ansvar för personuppgifter - såsom namn, adress, e-mailadress samt ditt personnummer som du förser oss med. Vi lagrar dina uppgifter så som föreskrivs i lag eller vad som krävs att utföra våra tjänster.

Leverans

Vi bjuder på frakten vid köp överstigande 800 kronor. I annat fall 69 kronor/sändning.

Avisering

När din order är packad och klar aviseras du via e-post att paketet är på väg och du kan enkelt se var ditt paket befinner sig. Så snart paketet anlänt till ditt närmaste utlämningsställe, skickas en sms-avisering var du ska hämta paketet.

Leveranstid

Din order skickas normalt inom 1-2 arbetsdagar. När ordern har lämnat vårt lager brukar din leverans vara framme dagen efter att vi skickat den. Bor du i norra Sverige tar det oftast ett par extra dagar.

Leveranssätt

Våra leveranser sker med PostNord.

Transportskador

Om paketet och/eller varan är skadat när du hämtar ut det skall detta reklameras direkt hos utlämningsstället. Hör också av dig till vår kundtjänst via info@fideli.nu.

Ej uthämtat paket

Ej uthämtade paket omfattas ej av ångerrätten enligt lagen om distansavtal. Om du inte hämtar ut ditt paket i tid debiteras en kostnad på 195 kronor. Avgiften motsvarar de faktiska kostnader som uppkommit i samband med detta. Utlämningsstället förvarar paketet i 7 dagar innan det går i retur. Om du ångrat ditt köp rekommenderar vi att du hämtar ut paketet och skickar tillbaka det med retursedeln vi bifogat. Då betalar du endast returavgift och ej för det högre beloppet ”ej uthämtat paket”.

Retur, byte och reklamation

Du har 14 dagars öppet köp och full retur- och bytesrätt enligt lagen om distansavtal. Ångerrätten börjar gälla den dag du hämtar ut ditt paket. Du skall skicka varan åter senast 14 dagar efter meddelande om utövande av ångerrätt.

Villkor för retur och byten

  • Varan ska vara oanvänd och i nyskick

  • Att varan är förpackad i sin originalförpackning om den har en sådan samt att alla etiketter sitter kvar på plagget

  • Varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl är exempelvis underkläder, strumpbyxor, kosmetiska produkter och badkläder.

  • Varan ska packas väl och emballeras på ett säkert sätt

  • Du ansvarar för varan till dess vi mottagit den oavsett vem som betalar frakten

  • Om du ger transportör/chauffören medgivande att din beställning lämnas på anvisad plats, utanför dörren eller i din brevlåda, ansvarar du själv för paketet från och med att transportören/chauffören har lämnat paketet.

  • Om en vara skulle vara felexpedierad står vi givetvis för frakten

  • Vi tar ej emot paket som skickas mot postförskott

  • Vid ej godkänd retur debiteras 120 kr

  • Kunder utanför EU betalar alla kostnader i samband med retur eller byten.

Fria byten

Om du önskar byta till annan storlek ber vi dig göra en ny beställning, på så vis skickas ditt byte snabbt och enkelt från oss. Du kan också kontakta oss på telefon 011 – 23 77 77 eller info@fideli.nu så reserverar vi din nya vara. Att byta en vara till annan storlek eller färg är gratis.

Retur av vara

Vänligen kontakta oss vid retur av vara så ordnar vi då en fraktsedel för dig att använda vid returen. Boutique Fideli tar ut en kostnad på 49 kr för returfrakten (gäller ej vid byten). Returetiketten ersätter en skada, minskning eller förlust av en retur enligt respektive transportörs Allmänna Villkor i enlighet med NSAB 2015.  

Återbetalning av retur

Återbetalning sker då varan har kommit oss tillhanda med undantag av extra leveranskostnader begärda av kund, såsom t ex. hemleverans, expresskostnader eller val av annan transportör än ordinarie. Återbetalning sker senast inom 14 dagar. Om du betalat med bank/betalkort, återförs pengarna direkt till ditt kort alternativt ditt konto om du betalt via direktbetalning. Återbetalningen kommer att synas på ditt kontoutdrag inom ett par bankdagar från det att vi gjort den. Betalar du mot faktura krediteras varan du returnerar. Eventuell fraktavgift dras från beloppet för varan. En ny justerad faktura skickas till din e-postadress.

Vänligen observera att du helt eller delvis kan förlora ditt inköpsbelopp om varans värde minskat på grund av:

  • Du har använt varan.

  • Varan är skadad.

  • Varan är hanterad felaktigt.

  • Du har tagit bort originaletikett etc.

  • Varans originalförpackning är borta eller skadad.

  • Du har tvättat produkten.

  • Du har hanterat varan i större utsträckning än nödvändigt.

  • Du har brutit varans försegling / plombering.

Reklamation

Vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post – info@fideli.nu. Informationen ska innehålla en kortfattad beskrivning om felet, när felet uppkom och gärna hur händelseförloppet gick till. Vi önskar också ett par bilder som visar på det som är fel. När vi börjat behandlingen av din reklamation kommer vi eventuellt begära in varan. Då skickar vi en returetikett till dig via e-post, så att du enkelt kan skicka varan till oss utan kostnad.

I första hand kommer felet på varan att åtgärdas genom reparation. Om detta inte är möjligt och reklamationen är godkänd, kommer du ett erbjudas en ny vara. Om ingen av dessa alternativ går att uppfylla, har du rätt att häva köpet och få pengarna återbetalda. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi godkänt din reklamation.

Ångerrätt

Du har rätt att frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar. Ångerfristen löper ut 14 dagar då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, som du anger, tar varan i fysisk besittning. Vi får vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig. Vill du utöva ångerrätten ska du meddela oss, Boutique Fideli AB. Drottninggatan 42, 602 24 Norrköping, ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. post eller e-post). Du kan även yrka din ångerrätt genom att fylla i följande blankett.

Verkan av utövad ångerrätt

Om du frånträder detta avtal kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, bland dem också leveranskostnader (men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder). Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen.

 

Återbetalningen kommer inte att kosta dig något. Vi får vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig. Du ska återsända varan till oss utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjortondagarsperiod löpt ut.

 

Du kommer att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan. Du är ansvarig för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.

bottom of page